A weboldal halála
Garantáltan működő "weboldal gyilkos" technikák!
Szerencsére ma már a legtöbb vállalkozásnak van weboldala vagy webáruháza. Mégsem termeli a pénzt. Mégis hogy lehet ez? Pedig olyan egyszerűnek tűnik? Kell egy weboldal és a látogatók jönnek maguktól. Dől a pénz...
Itt van pár tipikus hiba, ami garantáltan megöli a weboldalt! Az alábbi leírás a weboldalak nagy részére igaz! Ha némelyik pontnál magadra ismersz, akkor nem késő tenni ellene.
Sokkal egyszerűbb, mint hinnéd!
1. Ne legyen stratégiád arra, hogy a látogatóból vásárló legyen
A legjobb módszer erre, hogy egyáltalán ne határozd meg, hogy mi legyen a weboldal célja. Tehát mit is szeretnél vele elérni. Legyen egy weboldalad, tölts fel rá valamit és várj!
2. A weboldal készítés után hagyd elavulni a weboldalt!
Törvényszerű, hogy a frissítések nélküli weboldal idővel lassabb és megbízhatatlanabb lesz. A webes szabványok állandóan változnak, ezért ha azt szeretnéd, hogy a weboldalad megbízhatatlan legyen, akkor ezeket nem érdemes követned.
Az is előny lehet, ha a weboldal garantáltan idegesítően lassan töltődik be. Továbbá a Google egyre kifinomultabb algoritmusokkal vizsgálja az oldalakat, ezért egy - egy elavult weboldal könnyen a találati lista végén találja magát.
3. Írj olyan tartalmakat ami csak rólad szól!
Írj valami hasonlót: "Üdvözöljük a Micégünk Kft. weboldalán. Már 1790 óta gyártunk fából vaskarikát. Mi vagyunk a legjobbak."
Egyáltalán ne azzal indíts, hogy valamilyen megoldást adj a látogató problémájára, ne írj olyan tartalmat ami érdekli. Ugye milyen önző fajta a látogató? :)
4. Ne hozd az oldalra a látogatókat!
Ne használd ki az ingyenes lehetőségeket, ne keresőoptimalizálj, ne hirdess, várd, hogy a weboldalra tévedjenek a látogatók!
Ha így teszel, akkor garantáltan meghal a weboldalad és egy fillérrel sem támogatja majd a cégedet!
Ha pedig mégis egy jó weboldalra vágysz, akkor fordítsd meg a fentieket! :)
1. Legyen egy jól meghatározott célja a weboldaladnak
Pl. egy cél lehet az is, hogy minél több látogató letöltsön egy ingyenes un. tanulmányt amivel bizalmat építesz, vagy a lehető legtöbb tájékoztató anyagot tudja elolvasni egy adott témában (ettől a weboldal vagy annak létrehozója egy téma szakértőjévé válik, bizalmat épít), vagy akár az is, hogy a látogató megadja az elérhetőségeit és fel lehessen hívni.
A weboldalt úgy kell elképzelni, mint egy nagy tölcsért. Felül befolyik a sok látogató, alul pedig kijönnek a vevők! :) Ezért kell kitalálni, hogy a látogatók milyen úton teljesítsék a weboldal célját és azt hogyan lehet azon megvalósítani.
A látogatót meg kell győzni arról, hogy a weboldalon szereplő termék vagy szolgáltatás a lehető legnagyobb mértékben képes megoldani az aktuális problémáját.
2. Figyelj arra, hogy a weboldalad mindig kifogástalanul működjön
Legyen gyors! Mert az bizonyított tény, hogy a lassan működő weboldalakat a legtöbb látogató egyszerűen még annak teljes betöltődése előtt bezárja!
Legyen igényes, letisztult, könnyen átlátható. A grafika nem minden, de mégis nagyon fontos.
Ha ingyenes keretrendszert használsz (pl. WordPress, Joomla) akkor kiemelten fontos ezen weboldal rendszerek frissítése. Ez nem csak a biztonság, hanem a felhasználói élmény miatt is kritikus fontosságú.
Ha van letölthető anyag, vagy feliratkozási lehetőség a weboldalon, akkor pénztárcába vágó, hogy ez mindig kifogástalanul működjön. Hiszen hiába a sok látogató, ha bármelyik kulcsfontosságú funkció nem megfelelően működik.
3. Első sorban a látogató problémájára adj megoldást
A látogatót amikor megismerkedik a weboldaladdal, első sorban az érdekli, hogy milyen megoldást tudsz nyújtani a problémájára, nem pedig az, hogy neked mennyi idős a céged, vagy kik alapították, mikor és milyen célból.
Ezért nyújts hasznos információt. Írj érdekesen. Vigyél bele szakmai titkokat, de úgy, hogy a látogató megértse azt, amiről szó van. Te a saját területeden biztosan kiváló vagy, ám egy sima mezei látogató nem biztos, hogy egyből megérti mit is szeretnél a mondandóddal átadni.
Fontos, hogy ne magáról a termékedről vagy szolgáltatásodról írj, hanem arról, hogy az hogyan nyújt megoldást a látogató problémájára.
A tartalom konvertálja az érdeklődőt vevővé. Tehát a tartalom feladata az, hogy a látogatót meggyőzze arról, hogy a Te terméked vagy szolgáltatásod a lehető legjobb megoldás a problémájára.
4. Vigyél minél több látogatót az oldalara
Először is használd ki az ingyenes lehetőségeket. A lehető legolcsóbb és az egyik legjobb amit tehetsz az az, hogy írsz! Írj minden héten vagy két hetente egy - egy kis cikket. Ez nagyon egyszerű. Vegyél egy életszerű példát, ami a cégedben történt, amivel megoldottad valakinek a problémáját és ezt tedd ki a weboldalra. Vagy készíts céges Facebook oldalt, mert onnan sok látogatót lehet beterelni a weboldalra - ez már egy másik dimenzió, de működik. Vagy hirdess más weboldalakon, regisztrálj szakmai portálokon, használj Google Adwords hirdetéseket.
Egy biztos, kell egy jó stratégia, és ezt egy jó webes cég segít neked kitalálni és kivitelezni. Tehát, ha már van weboldalad, akkor kérd meg a "webesedet", hogy segítsen meghatározni és megcsinálni a folyamatot. Eleve az a jó, ha az adott cégnek már van erre konkrét, kiforrott rendszere és tapasztalata a témában.
Jó munkát a megvalósításhoz!!
Balogh Béla - Easypage Software