A weboldal tartalom fontossága
2014.06.20
Az online marketing előtérbe helyeződött
Egyre több cég gondolja úgy, hogy ideje komolyan venni az online marketing adta lehetőségeket. Aki lemarad az elmarad. Több pénzt és időt fordítanak erre, azonban a legtöbb kis- és középvállalkozás még gyerekcipőben jár e témában.
A fő probléma még mindig abban rejlik, hogy a céges weboldalak egy részén (sajnos elég nagy hányadán) nem lehet könnyen dinamikus tartalmakat létrehozni. Még mindig vannak statikus (nem szerkeszthető) weboldalak, amelyek un. prospektus oldalként funkcionálnak. Ezáltal sok cég még a legalapvetőbb trendeknek sem tud megfelelni.
A legtöbb korszerű weboldal alkalmas arra, hogy dinamikusan hozzunk létre vele tartalmakat de ez mégsem annyira egyszerű. A tartalom feltöltése a weboldal szerkesztő milyenségében rejlik. Egy profi, jól átgondolt tartalomszerkesztővel (ezzel lehet a weboldal tartalmát szerkeszteni) akár egy óvodás is könnyűszerrel elbír! Az egyszerűség és a profi működés a lényeg.
Még mindig azt hiszik, hogy ...
Sokan még mindig azt hiszik, hogy a látogatókat egy cseppet is érdekli, hogy ők a Napbarnító Kft. és már 145 000 éve hímeznek uborkamintás terítőket. Mi sem írjuk ki, hogy mi készítettük a Magyar Parlament Könyvtárának a képviselőtájékoztató rendszerét, vagy, hogy már több ezer oldal szakmai könyvet elolvastunk. És akkor mi van?
Természetesen ki lehet írni, hogy kik vagyunk és miért mi vagyunk azok akik, de nem a kezdőoldalra! Ha elnyerjük a látogató bizalmát, vagy legalább egy kis érdeklődést mutat irántunk, meg fogja nézni, hogy ki áll az oldal mögött.
A látogatót első sorban saját maga érdekli! Az, hogy megkapja -e a weboldaladon a keresett információt vagy sem.
A látogató egyetlen dolog miatt jön a weboldalra, az pedig a tájékozódás. Tájékozódni, érdemleges információt összegyűjteni pedig a tartalomból tud.
Házhoz jön az információ
Az utóbbi időben az internethez alkalmazkodó emberek megszokták, és igénylik az online kommunikációt. Bármilyen témában, bármennyi tartalmat megtalálnak az interneten és nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy teljesen hozzászoktak a „házhoz jön az információ” életérzéshez. Legyen szó egy medence karbantartásról vagy egy kert megszépítéséről, az érdeklődők azonnal felmennek az internetre és információt gyűjtenek.
A vásárlási igények sokszor már ez előtt megfogalmazódnak a látogatók fejében, de először csak tájékozódnak, információt gyűjtenek. Itt válik egyre fontosabbá a weboldalak tartalma.
Minél érdekesebb a tartalom egy weboldalon, a látogató annál szívesebben olvassa azt. Ha egy oldal meggyőző és tájékoztató tud lenni az adott témában, akkor mondhatjuk, hogy szakértője annak. Nos, kinek ne lenne bizalma egy szakértővel szemben?
A Google is ráerősít
A weboldalon lévő tartalom fontossága a Google új algoritmus frissítésének köszönhetően még jobban előtérbe helyeződött.
Eddig ugyanis jót tett egy weboldalnak, hogy minél több külső link mutasson rá. Sokan ezt ki is használták. Mostanra ez megváltozott. A Google legújabb weboldalakat feltérképező és elemző szoftvere, inkább a tartalomra koncentrál. Kiszűri az alacsony minőségű, a másolt és összeollózott tartalmakat megjelenítő weboldalakat.
A látogatók elmennek...
A vevőjelöltek majdnem több, mint háromnegyedét negatívan befolyásolja a további szándékaiban, ha az általa felkeresett weboldal lassú, vagy hibásan működik. Több, mint hetven százalékukra hat ugyanígy a szegényes kinézet, elavult design.
Ezért a jó tartalmat szolgáltató, hiteles weboldal egyszerű, mint a faék. Átlátható és megbízhatóan, az elvártaknak megfelelően működik.