Keresőoptimalizálás 1. rész
Meg kell találni azokat a kulcsszavakat, amelyekre szeretnéd, hogy a weboldalad jó helyre kerüljön a találati listában. A találati lista az a lista, amelyet a keresők akkor jelenítenek meg, amikor valaki rákeres valamire. Pl. beírja a Goole-ba, hogy minőségi kerti szerszám Pécs
Minden egyes menüpontnak külön kulcsszót (kifejezést) érdemes keresni!
Hogyan kell megkeresni a kulcsszavakat?
Manapság már inkább kifejezéseket, mint szavakat használnak és írnak be az emberek a keresőbe. Pl. nem azt írják be, hogy weboldal, hanem azt, hogy "weboldal készítés szigetvár"
Éppen ezért úgy kell gondolkodni, hogy milyen kifejezéseket használva juthatnának el hozzánk a látogatók.
Elsőre egyszerűnek tűnhet a kulcsszavak kiválasztása, de valójában mégsem az!
Főleg azért is érdemes megfelelő kulcsszavakat ill. kifejezéseket választani, mert azok a látogatók akik ezekre megtalálják az oldalt nem biztos, hogy arra is gondoltak, mint amit mi szeretnénk. Pl. a kerti szerszám igazából szinte alig mond valamit, viszont a minőségi kerti szerszám Pécs már igen.
Nézd át, hogy milyen menüpontjaid vannak, gondold át, hogy miről szólnak ezek és írd össze, hogy melyiknél mi lehet a megfelelő kulcsszó.
Mit tegyél, ha megvannak ezek a kulcsszavak?
Ha összegyűjtöttél minden menüpontodhoz jó néhány kulcsszót (inkább azt kéne mondani, hogy kulcskifejezés, de ez maradt meg régről), akkor kezd el őket beírni a keresőkbe. Így meglátod, hogy valójában kik a Te konkurenciáid.
Ekkor döntsd el, hogy melyik menüpontodhoz melyik kulcskifejezést tartod meg, és jegyezd fel magadnak.
Mi a következő lépés?
Erről a következő részben lesz szó. Leírom, hogy ezeket a kulcsszavakat és kifejezéseket hova kell beilleszteni.
Mi az a találati lista?
Tulajdonképpen a találati lista nem más, mint a keresőszót ill. kifejezést legrelevánsabban tartalmazó oldalak rangsora. Minél előrébb van egy weboldal a keresőben, annál biztosabb, hogy azon a weboldalon a látogató azt fogja megtalálni, amit keresett. A legjobb weboldalak azok, amelyeknél minden az adott témáról szól. Tehát egy weboldalon belül nincs pl. kutyakozmetika és fémmegmunkálás.
Mivel egyre több a weboldal, így nagy a verseny
Érdemes rendszeresen foglalkozni ezzel a témával